אטרקציות בבודפשט

בירת הונגריה הפכה כבר מזמן ליקירת הישראלים, שנוהרים אליה בכמויות בכל עונות השנה. זה לא מפתיע: בודפשט היא כבר מזמן לא עוד עיר מזרח-אירופאית מעונבת ואפרורית, אלא עיר שוקקת ותוססת המציעה אטרקציות מכל הסוגים – אטרקציות היסטוריות (ויהודיות), נופים מרגשים, טבע כובש, מרחצאות מפנקים וכל מה שנדרש מחופשה קצרה, זולה ונעימה בבירה אירופאית. 

 

איגדנו לכם את 10 האטרקציות הכי טובות בבודפשט, כדי שתבינו על מה אנחנו מדברי

טיולים מודרכים מומלצים - בעברית!

Powered by GetYourGuide

1. בית הכנסת הגדול (Dohany utcai Zsinagoga)

בית הכנסת הגדול הוא מהאטרקציות המובילות בבודפשט עבור ישראלים (ואף זרים). בית הכנסת יושב ברובע היהודי התוסס של בודפשט, והוא נבנה בין 1854-1859 בסגנון ניאו-מורי הכולל שתי כיפות זהובות וחלונות גדולים עם מגן דוד. בבית הכנסת מקום לכ-3,000 אנשים – זהו בית הכנסת הגדול ביותר באירופה והשני בגודלו בעולם! מלבד בית הכנסת עצמו, תמצאו בקומפלקס גם את בית הקברות, המוזיאון היהודי וכן פינת הנצחה בפארק ראול ולנברג, עם עץ זיכרון שמחזיק על העלים שלו את שמות קורבנות השואה. הכניסה בתשלום והיא כוללת סיור מודרך. בית הכנסת סגור בשבת.

כתובת: Budapest, Dohány u. 2, 1074
שעות פתיחה: ראשון – שישי מ10:00 – 18:00 (יום שישי נסגר ב16:00, שבת סגור) 
מחיר כניסה: החל מ 9500FT (כ100 ש"ח)

לרכישת כרטיסים:

Powered by GetYourGuide

2. מרחצאות סצ'ני (Szechenyi Thermal Bath)

בודפשט ידועה בכל רחבי העולם בזכות המעיינות החמים המדהימים שלה, כאשר גולת הכותרת היא ללא ספק מרחצאות סצ'ני. המרחצאות, שהוקמו בשנת 1913, מוזנים על ידי שני מעיינות תרמיים רותחים וכוללים שלוש בריכות חיצוניות וחמש-עשרה בריכות מקורות, כאשר הבריכה החיצונית המרהיבה מתאימה לכל המשפחה. מלבד המרחצאות, ישנם גם חדרי אדים, סאונות ושירותי ספא, ומדי חודש מתקיימת במקום מסיבה לצעירים. אל תשכחו להביא בגד ים וכמה שעות חופשיות – המקום ידאג לשאר!

כתובת: Budapest, Állatkerti krt. 9-11, 1146 
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ08:00 – 20:00
מחיר: החל 7500FT (כ80 ש"ח)

לרכישה:

Powered by GetYourGuide

3. האי מרגיט (Margaret Island)

האי מרגיט הוא אי מקסים בבודפשט, באורך 2.4 קילומטרים וברוחב 500 מטרים. האי יושב בנהר הדנובה, בין בודה לפשט, והוא מקום נהדר לנוח ולהירגע מהעיר עצמה. במרגיט ניתן לרכב על אופניים, לערוך פיקניק, לצפות במזרקות המרקדות, לשוטט בין הגינות והפרחים, לצפות בהריסות היסטוריות של בניינים ואף להנות ממרחצאות חמים ומבריכה. אל תחמיצו ביקור בגינת הוורדים והצצה בהריסות של המנזר הדומיניקני שהיה בעבר ביתה של הנסיכה מרגרט, ביתו של המלך בלה הרביעי. האי מחובר ליבשת עם גשר כך שניתן להגיע אליו במונית, אוטובוס או אפילו ברגל.

4. שייט בדנובה (Danube River Cruise)

נהר הדנובה הוא חלק מרכזי בבודפשט, נהר המחבר בין שני חלקי העיר – בין בודה לפשט. אם תרצו לקבל זווית אחרת על בירת הונגריה, מומלץ לקחת שייט בנהר. במהלך השייט (שיפה במיוחד בשעות הלילה), תוכלו לצפות בנקודות אייקוניות על הנהר כמו הפרלמנט המרהיב של בודפשט, הבנוי בסגנון ניאו-גותי, כאשר מהצד השני תוכלו לתצפת על מצודת הדייגים, פסל החירות של הונגריה, הגשרים המרשימים והאי מרגיט. ניתן למצוא שייט באורכים שונים, כולל שייט מודרך, או כזה הכולל ארוחה, משקאות ואפילו מסיבה. מה שבטוח, אל תפספסו מבט על בודפשט מהמים.

כתובת:  Budapest, kikötő, es, Jane Haining rkp. 7, 1052
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ10:00 – 22:00
מחיר:  החל מ5500FT (כ 60 ש"ח)

לרכישה:

Powered by GetYourGuide

5. טירת בודה (הארמון המלכותי) (Kiralyi palota)

טירת בודה (או ארמון בודה) יושבת בצד של בודה, על ראש גבעה. היא נבנתה בסגנון בארוק והושלמה בשנת 1769. הטירה נחשבת לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו והיום אפשר למצוא בין כתליה את המוזיאון להיסטוריה של בודפשט ואת הגלריה הלאומית. הארמון נפגע משמעותית במהלך מלחמת העולם השנייה אך החזית החיצונית שוחזרה וכן גם חלקים מהחדרים הפנימיים. מהמקום נשקף גם נוף יפה של הנהר. אחרי הביקור בקומפלקס מומלץ להסתובב ברחובות מסביב, המורכבים ממבוכים של מוזיאונים, חנויות, מסעדות ובתי קפה עם קרמשניט מומלץ. את הביקור בטירה יש להשלים עם ביקור במצודת הדייגים. כדי להגיע לטירה תוכלו לקחת אוטובוס, לטפס במעלה הגבעה או לחילופין לקחת את הפוניקולר ולהמשיך ברגל.

כתובת: Budapest, Szent György tér 2, 1014
כניסה: חינם

6. מצודת הדייגים (באסטיון) - Fisherman's Bastion

באזור קומפלקס הטירה תמצאו את מצודת הדייגים, אחד המקומות המיוחדים והיפים ביותר בבודפשט. זהו מתחם בסגנון ניאו-רומנסקי הכולל מגדלי תצפית שמספקים כמה מנקודות הנוף היפות ביותר בבודפשט, כאשר מכל נקודה בה תסתכלו תוכלו לצלם תמונות נהדרות. מצודת הדייגים היא אוסף של מגדלים, חצרות, חומות ועמודים שנבנו בין 1895-1902. זהו אתר נהדר מימי הביניים, הכניסה חינם והאווירה טובה ושמחה – אל תפספסו ביקור. 

כתובת: Budapest, Szentháromság tér, 1014
כניסה חינם, פתוח 24 שעות

7. אנדרטת נעליים על הדנובה (עדות מוחשית לזוועות השואה)

בודפשט מלאה באתרי הנצחה, אבל אנדרטה אחת שתדבר מאוד לישראלים ויהודים היא "נעליים על הדנובה", אנדרטה שיושבת על גדות נהר הדנובה. במהלך הליכה לאורך טיילת הדנובה, שהיא אטרקציה בפני עצמה ותאפשר לכם ליהנות מנופים נהדרים של הנהר והעיר, אתם תתקלו בשורות של נעלי מתכת באזור הפרלמנט ההונגרי. זוהי האנדרטה הכוללת סדרה של 60 זוגות נעלי מתכת מכל הגדלים והסוגים. הנעליים האלו מסמלות את היהודים שעמדו על גדות הדנובה, נורו על ידי הנאצים ונפלו למותם בשואה ישירות לנהר. זהו אתר הנצחה מצמרר אך בהחלט שווה ביקור.

כתובת:  Budapest, Szentháromság tér, 1014

8. גבעת גלרט (Gellert Hill)

אם לא הספיקו לכם הנופים הנהדרים ממצודת הדייגים ומטירת בודה, מהרו מיד לגבעת גלרט. גבעת גלרט היא גבעה בגובה 235 מטרים המורכבת מסלע דולומיט. היא מתנשאת בממלכתיות בצד של בודה ומעל נהר הדנובה. היא קרויה על שם הקדוש גלרט, המיסיונר הראשון של הונגריה, שנזרק אל מותו מגבעה זו בדיוק. בראש הגבעה תמצאו את הסיטדלה, מבצר שנבנה בשנת 1851, את אתר ההנצחה גלרט ואת אנדרטת העצמאות שהוקמה במקום בשנת 1947 לזכר החיילים הסובייטים שנהרגו במלחמה העולם השנייה. הגבעה מציעה נופים נהדרים של העיר, כאשר באזור תמצאו גם את פרק ג'ובילי היפיפייה, את מרחצאות גלרט המפורסמים, וכן את המוזיאון הפתוח המציג את הנשקייה של הצבא האדום. אם יש לכם כוח ואנרגיה, טפסו לגבעה ברגל! 

9. השוק המקורה (השוק הגדול של בודפשט)

השוק המקורה של בודפשט הוא אטרקציה אהובה מאוד על ידי תיירים – אם כי ביקור אחד במקום יכול להספיק. זהו שוק ענק בעל שתי קומות שיושב בבניין מחופה אבנים אדומות וגג בעל רעפים בצבע ירוק-צהוב (בהחלט מראה מעניין). בקומה הראשונה תוכלו למצוא אינסוף דוכנים המוכרים פירות, ירקות, גבינות, נקניקים, חמוצים, ממרחים, יינות, פפריקה הונגרית וכל מה שנדרש לפיקניק נהדר באי מרגיט או באחד מהפארקים של בודפשט. בקומה העליונה תמצאו מסעדות קטנות ודוכני מזון ותוכלו להנות מקיורטוש, לנגוש, דגים ומאכלים בסגנון הונגרי וכן גם לרכוש מזכרות. שימו לב, השוק תיירותי מאוד ועלול להיות עמוס וקצת יקר. מומלץ להגיע בבוקר – השוק פתוח החל מ-6.

כתובת: Budapest, Vámház krt. 1-3, 1093
שעות פתיחה: שני – שבת מ06:00 – 18:00 (יום ראשון סגור, יום שני נסגר בשעה 17:00)

מומלץ לבלות לפחות חצי יום בסנטאנדרה, כפר אמנים ציורי ומקסים שיושב במרחק של כשעה ברכבת מבודפשט. סנט אנדרה מציע יום כיף בכפר קטן שיושב על הדנובה. תוכלו לטייל במבוך הרחובות, לשבת בבית קפה מתוק, לבקר במוזיאונים המיוחדים של סנט אנדרה (כמו מוזיאון המרציפן ומוזיאון המיניאטורות), לרכוש מזכרות וכן ליהנות מיין חם בימי החורף הקרים או מגלידה טובה בקיץ. זהו מקום נהדר להתרחק בו קצת מהמולת העיר וליהנות מהשקט והשלווה של הכפר.

להזמנה:

Powered by GetYourGuide

טיולים מודרכים מומלצים

Powered by GetYourGuide