מסעדות בבודפשט

אחת הסיבות הכי טובות להגיע לבודפשט היא הקולינריה. בודפשט מנוקדת באינספור מסעדות מצוינות המשלבות מטבחים מכל העולם ויוצרות חוויה קולינרית וגסטרונומית משובחת. תוסיפו לזה את המחירים הזולים של העיר ותקבלו חוויה שלא תרצו שתסתיים!

 

אם אתם מחפשים מסעדות טובות לבלות בהם את הצהריים או הערב, יש לנו כמה הצעות מכל הסוגים: ממסעדות הונגריות מסורתיות וקלאסיות, דרך מסעודת איטלקיות, אסייתיות ואפילו ישראליות, ועד מסעדות יוקרה שאף זכו לכמה כוכבי מישלן. 

 

אלו המסעדות שכדאי לכם להכניס לרשימה כבר עכשיו:

1. מסעדת מנזה (Menza Etterem) [מסעדה עממית הונגרית]

מסעדה מעולה בבודפשט שאתם מוכרחים להכניס מיד לרשימה היא מסעדת מנזה, מסעדה מודרנית עם תפריט עשיר ועכשווי. העיצוב אולי יראה לכם מיושן (או רטרו, בסגנון סוציאליסטי) אבל המסעדה עצמה מציעה מנות נהדרות וממש לא בסיסיות, כאשר גולת הכותרת היא כבד האווז. תוכלו למצוא בתפריט גם שניצל, לנגוש, מרק תותים קר וקולרבי בתנור. אל תשכחו לקנח עם שטרודל תפוחים מעולה. זוהי לגמרי מסעדה שמומלץ לבקר בה, אך זכרו להזמין מקום מראש.

כתובת: Budapest, Liszt Ferenc tér 2, 1061
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ11:00 – 23:00
תפריט: https://menzaetterem.hu/

2. מסעדת קיוסק (Kiosk) [מנות הונגריות, פאסט פוד]

מסעדת "קיוסק" היא מסעדה מלאת סטייל ושיק במרכז בודפשט, המציעה נופים מרהיבים של הדנובה ושל גשר אליזבת' מבחוץ, וכן עיצוב שיקי בסגנון תעשייתי ובעל תקרה גבוהה מבפנים. המסעדה עצמה מציעה תפריט היברידי של מנות הונגריות ובינלאומיות כמו נודלס, המבורגרים, כופתאות וגולאש, והאווירה תמיד טובה, שוקקת וחיה. 

כתובת: Budapest, Március 15. tér 4, 1056
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ12:00 – 23:00 (שבת וראשון נפתח משעה 09:00)
תפריט: https://www.kiosk-budapest.hu/eteleink

3. מסעדת מזל טוב (Mazel Tov) [ישראלי, ים תיכוני]

מסעדת "מזל טוב", מסעדה שמרמזת כבר בשמה על סגנונה הישראלי והמזרח-תיכוני, היא אחת המסעדות המוצלחות בבודפשט שמככבת בכל רשימה שמכבדת את עצמה – אז שאנחנו לא נכניס אותה? זוהי מסעדה גדולה ומרשימה עם תקרת זכוכית שמגישה אוכל מזרח תיכוני מצוין וקוקטיילים נהדרים. אם אתם מתגעגעים קצת לארץ – זה המקום לבקר בו. במקום תוכלו ליהנות מהמבורגר פלאפל, צ'יפס בטטה, שווארמה וסלטים, והכל ברמה גבוהה, טרייה ובאווירה טובה. המסעדה בקונספט של ה"ברים ההרוסים" המאפיינים את בודפשט, והיא יושבת ברובע היהודי.

כתובת: Budapest, Akácfa u. 47, 1072
שעות פתיחה: כל יום מ12:00 – 00:00
תפריט: https://mazeltov.hu/menu#tid-87

4. מסעדה ופאב פור סייל (For Sale) [אוכל מקומי, אווירה]

אחת המסעדות האהובות ביותר על הישראלים (אל תתפלאו אם תשמעו בעיקר עברית) היא מסעדת פור סייל, שנמצאת צמוד לשוק המקורה. המסעדה הקטנה והמשונה הזו, החולשת על פני שתי קומות צרות ורצפתה מרופדת בשכבות עבות של קליפות בוטנים, מציעה תפריט הונגרי עם מאות(!) מנות. ההמלצה היא לחלוק מנת גולאש, מנת הדגל של המסעדה. שימו לב כי המנות ענקיות, כך שמומלץ לחלוק אותן. מדי פעם יש גם הופעות חיות שמוסיפות לאווירה.

כתובת: Budapest, Vámház krt. 2, 1053
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ12:00 – 01.00 

5. מסעדת דרינה (Deryne) [אוכל מקומי]

את מסעדת Deryne תמצאו למרגלות טירת בודה. זוהי אחת המסעדות העתיקות והאייקוניות ביותר בבודה, שנמצאת בסביבה עוד מהמאה ה-18, אז הגישה בעיקר מרק. היום המסעדה הזו מציעה את האוכל ההונגרי המסורתי מהטעימים ביותר בעיר, כולל שניצל ענק, מנות גולאש, מרקים, בשרים, כופתאות וכמובן שטרודל תפוחים או קרמשניט לקינוח. לעתים יש גם הופעות פסנתר שמוסיפות לאווירה הנהדרת וכן מבחר מפואר של יינות משובחים. 

כתובת: Budapest, Krisztina tér 3, 1013
שעות פתיחה:  כל ימות השבוע מ09:00 – 24:00

6. מסעדת אבירים בודפשט (Sir Lancelot Medieval Restaurant) [אוכל מקומי]

Sir Lancelot Medieval Restaurant היא מסעדה ייחודית בסגנון ימי-הביניים הממוקמת בלב בודפשט. המקום משחזר את האווירה של ימי הביניים עם עיצוב מרשים, צוות מלצרים בתחפושות תקופתיות, קרבות חרבות ושפע של בשר ציד וצלי בקר, בדיוק כמו באותם ימים.

המסעדה מציעה חוויה ייחודית הכוללת מנות עשירות בטעמים ימי-ביניים, לצד אפשרויות למנות צמחוניות עבור אלו המעדיפים. על מנת להבטיח מקום, יש צורך בהזמנה מראש, והמסעדה מתהדרת גם במוזיקה חיה המוסיפה לאווירה הקסומה.

כתובת: Budapest, Podmaniczky u. 14, 1065
שעות פעילות: המסעדה פתוחה בימים  מחמישי – ראשון 12:00 עד 00:00, מיום שני עד רביעי פתוח החל משעה 17:00

תפריט המסעדה זמין לצפייה באתר הרשמי: sirlancelot.hu

אם אתם מחפשים חוויה יוצאת דופן בבודפשט, מסעדת Sir Lancelot היא המקום בשבילכם.

7. מסעדת סאו (Sao) [אוכל אסיאתי]

דיברנו בעיקר על אוכל הונגרי, אבל סביר להניח שאתם לא רוצים לאכול גולאש כל החופשה שלכם בהונגריה. אם אתם מתגעגעים לאוכל אסייתי, כדאי לכם להכיר את מסעדת Sao הווייטנאמית, מסעדה אופנתית וטרנדית בלב הרובע היהודי. המסעדה מעוצבת בטוב טעם ובסגנון אסייתי ומציעה תפריט מצוין של מנות מחבת אסייתיות – מדאמפלינג ומרק פו ועד אורז מטוגן וטמפורה שמוגשים בקערות קרמיקה וייטנאמיות. המסעדה שייכת לשפים ווייטנאמיים-הונגריים, כך שהם לגמרי יודעים מה הם עושים.

כתובת: Budapest, Holló u. 10, 1075
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ11:30 – 22:30 (שישי – שבת פתוח עד 23:30)

8. מסעדת אוניקס (Onyx) [יוקרה, מסעדת מישלן]

מי שמחפש חוויה קולינרית יוקרתית וברמה גבוהה, צריך לגשת מיד למסעדת Onyx, ממסעדות היוקרה הטובות ביותר בעיר שזכתה לשני כוכבי מישלן (המסעדה היחידה בבודפשט שזכתה לשני כוכבים). השף משלב רכיבים מקומיים עם טכניקות צרפתיות ויוצר מנות טעימות במיוחד. המסעדה מציעה תפריטי טעימות של 6 מנות ויין, באווירה יוקרתית המשלבת נברשות בדולח, מפות לבנות ושירות ללא רבב. שימו לב, המקום אמנם לא זול, אבל ביחס למסעדות מישלן במקומות אחרים באירופה או מסעדות יוקרה בארץ, הוא בהחלט שווה את המחיר שלו. 

כתובת: Budapest, Vörösmarty tér 7-8, 1051
שעות פתיחה: רביעי – שבת (17:30 – 23:00) (יום רביעי נפתח ב18:45), ראשון, שני, שלישי סגור
תפריט: https://onyxrestaurant.hu/menu-en

9. מסעדת רוזנשטיין (Rosenstein) [אוכל מקומי]

ובחזרה למסעדות ההונגריות, הכירו את מסעדת Rosenstein Vendeglo, מסעדה ביתית ומשפחתית שנפתחה בשנת 1996 ומציעה מנות הונגריות מסורתיות ממש מהבית. מלבד גולאש ועוף בפפריקה תמצאו פלפל ממולא, כבד אווז צרוב במחבת עם יין, ובסופי שבוע גם צ'ולנט שקורץ למוצא היהודי של הבעלים. המסעדה ממוקמת קצת רחוק ממרכז העיר אבל היא בהחלט שווה את הנסיעה אם אתם מחפשים חוויה קטנה ואינטימית יותר.

כתובת: Budapest, Mosonyi u. 3, 1087
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ12:00 עד 23:00 (יום ראשון סגור)
תפריט: https://mshiddengarden.com/Home/Menu

10. מסעדת דיוין פורצ'לו (Divin Porcello) [איטלקי]

ואם בטעמים איטלקיים חשקה נפשכם, מהרו מיד למסעדת Divin Porcello, מסעדה מלאת סטייל שמציעה מנות פסטה בצלחות קטנות ומגשי גבינה ונקניקים. בתפריט תמצאו את כל המנות האיטלקיות הידועות – מארנצ'ני כמנת פתיחה ועד פסטה עם ברווז – כאשר יש גם מנות כמו המבורגרים, סלטים, מרקים ושניצל. המקום מעוצב בטוב טעם ונעים לישיבה.

כתובת: Budapest, Apáczai Csere János u. 7, 1051
שעות פתיחה:  כל ימות השבוע 12:00 – 23:00