בודפשט עם ילדים

אם אתם מחפשים יעד לחופשה משפחתית קצרה ומהנה, בירת הונגריה היא אחת הבחירות הטובות ביותר שאתם יכולים לעשות. בודפשט היא עיר חלומית לכל המשפחה, שמציעה אטרקציות מהממות לילדים בכל הגילאים – אטרקציות המשלבות חיות, מדע, אדרנלין, מים, מוזיאונים צבעוניים ופארקים ירוקים. לצד האטרקציות המרהיבות, בודפשט היא גם עיר בטוחה, נוחה ומסודרת, כך שתוכלו לטייל עם הילדים שלכם בכיף וללא דאגה. 

 

מעוניינים להתחיל להכין את הלו"ז לקראת החופשה המשפחתית? קבלו 10 אטרקציות שכדאי לכם לשלב בחופשה בבודפשט עם הילדים: 

האי מרגיט (Margaret Island)

האי מרגיט הוא ה-אטרקציה למשפחות עם ילדים שמגיעות לבודפשט. האי הקטן מרגיט יושב בנהר הדנובה, בין בודה לפשט, ובעברו היה מרכז נופש לאצילים של הונגריה. היום זהו אי ירוק וקסום שמציע אינספור אטרקציות למשפחות: רכיבה על אופניים ברחבי הפארק, פיקניק על המדשאות, צפייה במזרקות המרקדות מדי שעה (מומלץ להגיע בערב), ביקור בגינת הוורדים או בגן היפני, גלידה באחד הדוכנים הפזורים ואף התפנקות בבריכות ובמרחצאות. אפשר להעביר צהריים שלמים או אפילו יום שלם באי מרגיט, וכל המשפחה תוכל ליהנות מהניתוק מהמולת העיר. ניתן להגיע למרגיט בקלות, שכן היא מחוברת ליבשה על ידי גשר וכביש. 

גן החיות והגן הבוטני של בודפשט (‪Budapest Zoo & Botanical Garden‬)

גן החיות של בודפשט הוא אחד מגני החיות העתיקים ביותר באירופה. אם אתם מטיילים עם ילדים, ביקור בגן החיות הזה הוא כמעט מאסט, בהנחה שהילדים שלכם חובבי חיות. בגן החיות, שהוקם בשנת 1866, תוכלו להגיד שלום לאלפי חיות שגרות במתחמים מרווחים המדמים את תנאי המחיה הטבעיים שלהם, לפי יבשות. תוכלו להצטלם סלפי עם ג'ירפות, קופים, פילים, נמרים ועוד, לקחת חלק בסדנאות יצירה וכן לטייל בגן הבוטני. הגן יושב בפארק העירוני של בודפשט, אטרקציה בפני עצמה, כפי שתראו מיד.

אתרhttps://zoobudapest.com/en
כתובת: Budapest, Állatkerti krt. 6-12, 1146
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ09:00 – 16:00

הפארק העירוני של בודפשט (Városliget City Park)

הפארק העירוני של בודפשט – City Park – יושב מאחורי כיכר הגיבורים. זהו הפארק הציבורי הגדול ביותר בעיר והוא מציע מגוון ענק של אטרקציות. מלבד גן החיות והגן הבוטני שזה עתה הזכרנו, במתחם יושבים גם המרחצאות החמים של סצ'ני, והוא כולל מזרקות יפות, טרמפולינות ומתקני שעשועים מקוריים וצבעוניים. במתחם נמצאת גם טירת Vajdahunyad Castle שסביבה נח אגם. בימי הקיץ ניתן לשוט באגם, כאשר בימי החורף האגם הופך לאתר החלקה על הקרח. 

כתובתBudapest, Kós Károly stny., 1146

הגלגל הענק של בודפשט (Ferris Wheel of Budapest)

אחת האטרקציות הנחמדות והמהנות בבודפשט, הן למבוגרים והן לילדים, היא הגלגל הענק של בודפשט. הגלגל הענק – שנקרא "בודפשט איי", כקריצה ל"לונדון איי" האייקוני – הוא גלגל ענק בגובה 65 מטרים. הוא יושב במרכז העיר, באמצע הדרך בין ואצי אוצה לבזיליקת סטפן הקדוש, בכיכר אליזבת. הגלגל מספק נקודת תצפית מהממת על העיר כולה, ותוכלו להשקיף על נהר הדנובה, שדרות אנדראשי, הפרלמנט ההונגרי ועד לגבעות הירוקות של בודה. זו חוויה מהממת וכיפית לילדים שגם תספק לכם כמה תמונות מדהימות. מומלץ לתפוס את הגלגל הענק בשעות הדמדומים, בין אור ללילה (אם כי הנופים יפים בכל שעה ביום).

אתרhttps://oriaskerek.com/en/
כתובת: Budapest, Állatkerti krt. 6-12, 1146
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ11:00 – 23:00 (בשישי-שבת פתוח עד 00:00 בלילה) 

מוזיאון המרציפן (Marzipan Museum)

בעיירה הציורית סנטאנדרה, המומלצת ליום טיול מבודפשט, תוכלו ליהנות מאוד גם עם הילדים – זוהי עיירה יפה, עם בתי קפה קטנים, חנויות מזכרות, גלריות ומוזיאונים. אחת האטרקציות בעיירה שתדבר לילדים היא מוזיאון המרציפן, אחד המוזיאונים הייחודיים, המקסימים והפופולריים באזור. במוזיאון המרציפן תוכלו לבחון עיצובי מרציפן מרהיבים שמפוסלים עד הפרטים הקטנים ביותר, ביניהם הפרלמנט ההונגרי, דמויות הונגריות היסטוריות, כוכבי פופ, דמויות מסרטי ילדים ועוד ועוד. המוזיאון הוא מוזיאון קטן ומתוק בעל שתי קומות, ובחנות תוכלו לרכוש דמויות ממרציפן. 

כתובת: Szentendre, Dumtsa Jenő u. 14, 2000

רכבת הילדים של בודפשט (Gyermek Vasut)

אטרקציה סופר מתוקה בבודפשט למשפחות היא רכבת הילדים. זוהי רכבת שנמצאת בסביבה עוד בשנת 1948, והיא נוסעת בין הגבעות של בודפשט על גבי מסילה הנמשכת 11 ק"מ. מלבד הנופים הנהדרים של הגבעות הירוקות והאפשרות לרדת בתחנות יפות כמו שמורת הטבע נורמפה וגבעת סצ'ני, לרכבת הילדים יש עוד ייחודיות מבריקה: היא מנוהלת על ידי ילדים! הרכבת מופעלת על ידי ילדים ונערים בגילאי 10-14, והם אלו שמוכרים כרטיסים, עוברים ברכבת, עוזרים לכם בתחנות ובאופן כללי מנהלים את העניינים (לצד כמה מבוגרים שמוודאים שהכל מתנהל כשורה.)

טרופיקריום (Tropicarium-Oceanarium Kft)

אם אתם מגיעים עם ילדים חובבי חיות, טבע ומדע, מומלץ לבקר בטרופיקריום, שהוא המרכז הזואולוגי הגדול ביותר במרכז אירופה. הטרופיקריום מחולק לשני חלקים: החלק הראשון מדמה יער גשם. בחלק זה תוכלו לדמיין שאתם ביער האמזונס עם גשם טרופי מטפטף על ראשכם. באזור זה ניתן לצפות בציפורים טרופיות, נחשים, תנינים ועכבישים. החלק השני של הטרופיקריום הוא האקווריום, בו תוכלו לחקור מקרוב את חיי הים של נהר הדנובה ולקבל מבט קרוב ככל האפשר על הדגים הצבעוניים ששוחים במים. אחד החלקים המיוחדים של האקווריום הוא מנהרה תת-ימית שקופה באורך 12 מטרים המשקיפה על כרישים! 

אתרhttps://tropicarium.hu/en/home/
כתובת: Budapest, Nagytétényi út 37-43, 1222
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ08:00 – 20:00

ארמון הפלאים (Palace of Wonders)

ילדים סקרנים וחובבי מדע ייהנו מאוד במרכז המדע בארמון הפלאים (וסביר להניח שגם אתם תהנו מהתערוכות האינטראקטיביות המרשימות של המוזיאון!). זהו מוזיאון מגניב, צבעוני ואינטראקטיבי, הכולל למעלה ממאתיים מייצגים המאפשרים ללמוד עקרונות מדעיים בפיזיקה, כימיה, אווירונאוטיקה, דינמיקה וכימיה. המוזיאון מלמד את העקרונות האלו דרך אטרקציות כמו סרטי 5D במערכת השמש, חדר אשליות, חדרי בריחה בנושאים מדעיים, אפשרות לנסות להנחית חללית על מאדים במשחק משוכלל ועוד ועוד. 

אתרhttps://www.csopa.hu/en/home/
כתובת: Budapest, Mátyás király út 24
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ10:00 – 18:00

שייט בדנובה (Danube River Cruise)​

עוד אטרקציה חובה בבודפשט עם ילדים היא שייט בנהר הדנובה, חוויית מאסט בין אם אתם מגיעים עם ילדים או לא. במהלך השייט היפהפה לאורך הנהר תוכלו לבחור להאזין להדרכה מוקלטת באוזניות, שתכיר לכם את ההיסטוריה של העיר ותצביע על המבנים האייקונים על גדות הנהר, בעוד הילדים ייהנו מהשייט עצמו. כמובן, תוכלו גם לצלם תמונות משפחתיות נהדרות. מומלץ לבקר בשעות הערב, כשהפרלמנט ההונגרי וטירת בודה מוארים. ישנם הרבה סוגים של שייט בדנובה, וההמלצה היא ללכת לאורך הטיילת ולבחור את האופציה המועדפת עליכם. 

אתר: https://budapestrivercruise.com/
כתובת:  Budapest, kikötő, es, Jane Haining rkp. 7, 1052
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ10:00 – 22:00

10. חוף פאלאטינוס - פארק מים ומרחצאות (Palatinus)

אם אתם רוצים להתפנק במרחצאות החמים של בודפשט אבל לא יכולים להגיע עם הילדים (בין אם כי הם צעירים מדי, ובין אם הם פשוט לא ייהנו מהמים החמים), כדאי לכם לסור מיד לחוף פאלאטינוס, המשלב בצורה מבריקה בין מרחצאות חמים לבין פארק מים המותאם לילדים. חוף פאלאטינוס יושב באי מרגיט והוא פארק המים הפתוח הגדול ביותר בבודפשט. בפארק תמצאו מגלשות מים, בריכות גלים, בריכות מקורות וחיצוניות וכן גם ספא, סאונות ומרחצאות חמים מפנקים. אם אתם מעוניינים בפארק מים קצת יותר "רציני", מומלץ לבקר באקווה וורלד, אחד מפארקי המים המקורים הגדולים באירופה, שיושב במרחק קצר ממרכז בודפשט. 

אתר: https://www.palatinusstrand.hu/
כתובת:  Budapest, Soó Rezső stny. 1, 1007
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מ09:00 – 16:00