כריסמס בבודפשט

כריסמס בבודפשט הוא חוויה קסומה המשלבת בין תרבות, מסורת, ויופי עוצר נשימה. במהלך תקופת החג, העיר כולה לובשת חג עם אורות מנצנצים, קישוטים מרהיבים, ועצי אשוח מפוארים הפזורים ברחבי העיר. השווקים המסורתיים מביאים לחיים את הרוח החגיגית עם ריחות של יין חם, עוגיות ג'ינג'רברד, ודוכנים עמוסי מתנות בעבודת יד. בכל פינה בעיר תוכלו למצוא חוויות ייחודיות, החל מהופעות מוזיקליות ועד להחלקה על הקרח מול הבזיליקה של סנט סטפן. בודפשט מציעה למבקרים לא רק שופינג אלא גם הזדמנות להרגיש את החום והקבלה של התרבות המקומית, ולהשתתף באירועים ובפסטיבלים שהופכים את העיר למקום מושלם לבלות בו את חג המולד

מתי מתחיל כריסמס בבודפשט?

כריסמס בבודפשט מתחיל לרוב בסוף נובמבר וממשיך עד תחילת ינואר. בתקופה זו, העיר כולה לובשת חג עם אורות מנצנצים שמאירים את הרחובות, קישוטים מרהיבים, ועצי אשוח מקושטים שמוסיפים לקסם החג. השווקים המסורתיים הם גולת הכותרת של התקופה, והם נפתחים מיד עם תחילת החגיגות ומציעים שלל מוצרים, מאכלים ומשקאות שמבטיחים להכניס כל מבקר לאווירת החג.

בנוסף לשווקים, מתקיימות בעיר פעילויות רבות כמו הופעות מוזיקה חיה, סיורי חג, והחלקה על הקרח באתרים המרכזיים של העיר. הרוח החגיגית מורגשת בכל פינה, ומי שמבקר בבודפשט בתקופה זו יכול ליהנות מהשילוב המיוחד בין התרבות המקומית והמסורת העולמית של חג המולד. בודפשט הופכת בעונה זו ליעד אטרקטיבי במיוחד, ומזמינה את המבקרים לחוות את הכריסמס בצורה ייחודית ובלתי נשכחת.

תאריכי כריסמס 2024

בשנת 2024, חגיגות הכריסמס בבודפשט יתחילו כבר ב-17 בנובמבר ויימשכו עד ה-1 בינואר 2024. במהלך תקופה זו, העיר מתמלאת באווירת חג שמחה, עם שלל אירועים מיוחדים, הופעות חיות, ותפאורות מרשימות המקשטות את הרחובות, הכיכרות, והשווקים.

שיא החגיגות מתרחש כמובן ב-25 בדצמבר, כאשר כריסמס עצמו נחגג ברחבי העיר. אך החגיגה האמיתית מתחילה הרבה קודם, כשכבר בנובמבר מתחילים להיפתח שווקי הכריסמס המפורסמים שמציעים מתנות בעבודת יד, מאכלים מסורתיים, ומשקאות חמים שיחממו את לבכם בימים הקרים של החורף.

עד ה-1 בינואר, העיר ממשיכה לשמור על אווירה חגיגית, כשהשנה החדשה מצטרפת לחגיגות ומביאה איתה התרגשות וציפייה לשנה הבאה. התקופה הזו, שנמשכת על פני חודש וחצי, היא אחת היפות ביותר בשנה, כאשר בודפשט הופכת ליעד קסום ומלא חיים, שמזמין מבקרים מכל רחבי העולם לבוא ולחוות את כריסמס בצורה ייחודית ומרהיבה.

שווקי כריסמס בבודפשט - טופ 5

בודפשט ידועה בשווקי הכריסמס המרהיבים שלה, המציעים מגוון רחב של מוצרים מסורתיים, מזון, שתייה ומתנות ייחודיות. הנה כמה מהשווקים המובילים:

שוק כריסמס בכיכר וורושמארטי (Vörösmarty Square)

שוק כריסמס בכיכר וורושמארטי (Vörösmarty Square) הוא לב ליבו של חגיגות הכריסמס בבודפשט, והוא מהווה מוקד משיכה עיקרי למבקרים מהעיר ומחוצה לה. הכיכר המפורסמת, הממוקמת במרכז העיר ההיסטורי, מתמלאת בשולחנות ודוכנים מעוצבים המציעים חווית קנייה ייחודית ואותנטית. השוק נפתח לרוב בסוף נובמבר ונמשך עד תחילת ינואר, כאשר כל פינה בכיכר מעוטרת בקישוטים מרהיבים ובאורות צבעוניים שמוסיפים לאווירה הקסומה.

בין המוצגים בשוק ניתן למצוא מגוון רחב של מזכרות בעבודת יד, החל ממתנות ייחודיות, צעצועים מעץ, קישוטים לחג, ועד לאמנות מקומית שמספקת הצצה לתרבות ההונגרית העשירה. עבור חובבי הקולינריה, השוק הוא גן עדן אמיתי. דוכנים רבים מציעים מאכלים מסורתיים, כולל נקניקיות הונגריות, עוגות קיורטוש, וצ'ימני קייק – עוגת ארובה מתוקה ופופולרית.

המבקרים יכולים ליהנות מיין חם המוגש בכוסות קרמיקה מעוצבות, לצד עוגיות ג'ינג'רברד מקושטות וצבעוניות, שמציעות טעמים נוסטלגיים של חג המולד. בנוסף, ניתן למצוא בשוק דוכנים המציעים משקאות חמים נוספים, כמו שוקו חם, או פאנץ' מסורתי המוכן מתערובת של פירות ויין.

לאורך כל תקופת החג, מתקיימות בשוק הופעות חיות של מוזיקה עממית ומקהלות ששרים שירי כריסמס, מה שמוסיף לתחושת החגיגיות ולחוויית המבקרים. הכיכר הופכת למוקד של מפגשים חברתיים, בה מבקרים מכל רחבי העולם מתאספים יחד, נהנים מהאווירה הייחודית, ומהשפע שמציע השוק.

אין ספק כי ביקור בשוק כריסמס בכיכר וורושמארטי הוא חוויה בלתי נשכחת המשלבת בין תרבות, אומנות וקולינריה, וכל זאת באווירה חגיגית שגורמת לכל אחד להרגיש את הקסם של חג המולד בלב העיר בודפשט.

שעות ותאריכים: 

השוק נפתח ב-17 בנובמבר ונמשך עד ה-31 בדצמבר 2024. שעות הפתיחה של השוק הן מגוונות:

  • ימי שני עד חמישי: 11:00 עד 21:00
  • ימי שישי ושבת: 11:00 עד 22:00
  • 24 בדצמבר: 10:00 עד 15:00
  • 25 ו-26 בדצמבר: 10:00 עד 18:00
  • ימי ראשון עד חמישי: 11:00 עד 21:00
  • ימי שישי ושבת: 11:00 עד 22:00

מיקום:

שוק כריסמס בבזיליקת סנט סטפן (St. Stephen's Basilica Christmas Market)

שוק כריסמס בבזיליקת סנט סטפן (St. Stephen's Basilica Christmas Market) הוא אחד השווקים המרהיבים והפופולריים ביותר בבודפשט, והוא ממוקם במיקום ייחודי מול הבזיליקה המרשימה של סנט סטפן. השוק מתאפיין באווירה חגיגית מיוחדת, שמתחילה עם תצוגות האור המרהיבות שלו. בערב, הבזיליקה מתעוררת לחיים עם מיצגי אור מרהיבים שמוקרנים על חזיתה, מה שמוסיף נופך קסום לאזור כולו. התצוגות הללו משלבות טכנולוגיות מודרניות עם מסורות עתיקות, ויוצרות מופע ויזואלי מדהים שמושך אליו המוני מבקרים.

השוק מציע מבחר רחב של דוכנים שמוכרים מוצרים מקומיים ואמנות בעבודת יד. המבקרים יכולים למצוא כאן קישוטים לחג המולד, מתנות ייחודיות, צעצועים מעץ, ותכשיטים בעבודת יד שמייצגים את התרבות והמסורת ההונגרית. האווירה האותנטית של השוק, בשילוב עם הניחוחות המפתים של מאכלים ומשקאות חמים, הופכת אותו למקום אידיאלי לבילוי ערב חורפי.

אחת מהאטרקציות המרכזיות בשוק זה היא זירת ההחלקה על הקרח (Ice Skating Rink), שממוקמת בלב השוק. זירת ההחלקה מספקת חוויה מהנה למשפחות ולזוגות, ומוסיפה מימד של פעילות ספורטיבית ומהנה לאווירת הכריסמס. הזירה מתאימה לכל הגילאים, ומעניקה הזדמנות לחוות את רוח החג בצורה פעילה ושמחה.

בנוסף, מתקיימות בשוק הופעות מוזיקליות (Live Music Performances) שמוסיפות לקסם האווירה. מקהלות שרים שירי כריסמס, ואמנים מקומיים מציגים מוזיקה מסורתית לצד שירים בינלאומיים מוכרים. ההופעות החיות מתקיימות ברקע המרהיב של הבזיליקה, ומעשירות את חוויית הביקור עם צלילים מרגשים וחגיגיים.

השוק בבזיליקת סנט סטפן הוא מקום מושלם לחוות את כריסמס בבודפשט, עם שילוב ייחודי של מסורת, תרבות והנאה, כל זאת באווירה חגיגית ועוטפת שמייצרת חוויה בלתי נשכחת לכל מבקר.

שעות ותאריכים:

השוק נפתח ב-17 בנובמבר 2023 ונמשך עד ה-1 בינואר 2024. השוק מציע שעות פתיחה מגוונות בהתאם לימים השונים:

  • ימי שני עד חמישי: 11:00 עד 21:00
  • ימי שישי ושבת: 11:00 עד 23:00
  • ימי ראשון: 11:00 עד 22:00
  • 24 בדצמבר: 11:00 עד 15:00
  • 25 ו-26 בדצמבר: 11:00 עד 20:00
  • 31 בדצמבר:
    • דוכני אומנות: 11:00 עד 23:00
    • מזון ומשקאות: 11:00 עד 03:00
  • 1 בינואר, יום השנה החדשה: 11:00 עד 18:00

מיקום:

שוק כריסמס ברחוב האנדראשי (Andrássy Avenue)

שוק כריסמס ברחוב האנדראשי (Andrássy Avenue Christmas Market) הוא אחד השווקים המיוחדים ביותר בבודפשט, הממוקם לאורך השדרה המפורסמת והמפוארת של העיר, שנחשבת לאחת השדרות היפות ביותר באירופה. השדרה, שהיא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מתמלאת באורות חגיגיים ובקישוטים מרהיבים שמדגישים את היופי הארכיטקטוני של המבנים הקלאסיים מסביב.

השוק בשדרת אנדראשי מציע אווירה ייחודית ושונה משאר השווקים בעיר, בעיקר בזכות המיקום היוקרתי וההיסטורי שלו. לאורך השדרה, תוכלו למצוא דוכנים מעוצבים בקפידה שמציעים מגוון רחב של מתנות בעבודת יד, כולל תכשיטים, צעצועים, וקישוטים מיוחדים לחג המולד. כל דוכן משקף את האומנות והמסורת ההונגרית, ומציע למבקרים אפשרות לרכוש מתנות ייחודיות שיסמלו את רוח החג.

מעבר לדוכני המתנות, השוק ברחוב האנדראשי ידוע גם בהיצע הקולינרי שלו. מבקרים יכולים ליהנות ממאכלים הונגריים מסורתיים כמו גולאש חם, נקניקיות מעושנות, ופאנקייקים הונגריים מתוקים. לצד המאכלים, מוצעים משקאות חמים כמו יין חם (Mulled Wine), פאנץ' חגיגי, ושוקו חם, שמוסיפים חמימות לאווירת החורף הקרירה.

אחת האטרקציות הייחודיות של השוק היא המוזיקה החיה שמלווה את הביקור. לאורך השדרה, מתקיימות הופעות של אמנים מקומיים שמנגנים מוזיקה מסורתית לצד שירי כריסמס בינלאומיים, מה שמוסיף לקסם ולחגיגיות של האזור.

בנוסף, השוק ברחוב האנדראשי מספק גם חוויות נוספות כמו סדנאות יצירה, שבהן המבקרים יכולים ללמוד ליצור בעצמם קישוטים לחג או מתנות קטנות בעזרת אמנים מקומיים. השדרה מתעוררת לחיים בתקופה זו של השנה, כשהאורחים מתרשמים לא רק מהאווירה החגיגית, אלא גם מההיסטוריה העשירה והאדריכלות המפוארת שמסביב.

השוק בשדרת אנדראשי הוא לא רק מקום לקניות, אלא גם מקום למפגש תרבותי ולחוויות בלתי נשכחות, שהופכות את הביקור בבודפשט בזמן הכריסמס למיוחד במינו.

שוק הכריסמס בפארק ורושהאזה (Városháza Park Ice Skating)

שוק הכריסמס בפארק ורושהאזה (Városháza Park) הוא אחד מהמקומות הפופולריים ביותר בעיר בעונת החורף. שוק זה משלב חוויית קניות עם אפשרות להחלקה על הקרח במרכז העיר. זירת ההחלקה ממוקמת בלב הפארק, ומאפשרת למבקרים ליהנות מהחלקה באווירה חגיגית ומוארת. מסביב לזירה, תמצאו דוכנים המציעים מתנות בעבודת יד, קישוטים, ומזון חם שיחמם אתכם אחרי החלקה מהנה. המקום אידיאלי למשפחות ולזוגות שמחפשים ליהנות מפעילות ספורטיבית בחורף הקר של בודפשט, בשילוב עם קניות באווירה חגיגית.

שוק הכריסמס בכיכר העיר העתיקה של אובודה (Óbuda Old Town Square Christmas Market)

שוק הכריסמס בכיכר העיר העתיקה של אובודה (Óbuda Old Town Square) הוא אחד השווקים הקסומים ביותר בבודפשט, הממוקם באזור ההיסטורי של העיר העתיקה אובודה. הכיכר עצמה מתמלאת בדוכנים קטנים המציעים מוצרים מסורתיים, אומנות בעבודת יד, ומתנות ייחודיות שמתאימות לחג המולד. השוק מתאפיין באווירה אינטימית ומשפחתית, והמבקרים יכולים ליהנות ממוזיקה חיה, הופעות של מקהלות, ותצוגות אור מרהיבות. זהו מקום מושלם לחוות את הרוח האותנטית של כריסמס באזור שקט וציורי של העיר.

שוק האדוונט באויפשט (Újpest Advent Market)

שוק האדוונט באויפשט (Újpest Advent Market) הוא שוק חג מולד הממוקם ברובע אויפשט שבצפון בודפשט. שוק זה מציע חוויה יותר מקומית ואותנטית, עם דגש על מוצרים מסורתיים ומזון הונגרי. הדוכנים מציעים מגוון רחב של מתנות, מזכרות, ומוצרי אומנות בעבודת יד, לצד מאכלים חמים ומשקאות מסורתיים המאפיינים את החורף ההונגרי. בנוסף לכך, ישנם מופעים והפעלות לילדים, מה שהופך את השוק למקום מתאים לביקור משפחתי.

ביקור בבודפשט בזמן הכריסמס הוא הזדמנות לחוות תרבות עשירה ומסורת חגיגית ייחודית. אל תשכחו לחוות את השווקים המרהיבים וליהנות מהאווירה החגיגית השוררת ברחבי העיר.

סיור כריסמס בבודפשט

אם אתם מחפשים דרך ייחודית לחוות את חגיגות הכריסמס בבודפשט, מומלץ להשתתף בסיור שווקי חג המולד בבודפשט הסיור הזה מציע חוויה מעמיקה ומרתקת, המובילה אתכם דרך השווקים הפופולריים ביותר בעיר, תוך שאתם נהנים מפינוקים מסורתיים ומסיפורים מרתקים על התרבות המקומית וההיסטוריה של העיר.

הסיור מתחיל במרכז העיר וכולל ביקור בכמה מהשווקים המרכזיים, כגון שוק כריסמס בכיכר וורושמארטי ושוק הכריסמס בבזיליקת סנט סטפן. במהלך הסיור, תזכו לטעום ממאכלים מקומיים מיוחדים כמו עוגות ג'ינג'רברד, פאנץ' חם, ומאכלים הונגריים מסורתיים אחרים. המדריכים המנוסים ישתפו אתכם בסיפורים על המסורות החגיגיות של הונגריה ויובילו אתכם לנקודות התצפית הטובות ביותר על אורות הכריסמס המרהיבים.

בנוסף להנאה מקניות בשווקים, הסיור כולל גם אפשרות להתנסות במאכלים מסורתיים ולהכיר את התרבות ההונגרית בצורה בלתי אמצעית. זהו סיור אידיאלי למי שרוצה לחוות את כריסמס בבודפשט בצורה עמוקה יותר, עם הדרכה מקצועית וחוויות קולינריות אותנטיות.

לרכישת סיור אונליין

Powered by GetYourGuide